reede, 16. mai 2014

Kevadine mugavustoit - krehvtise salatiga täidetud maguskartul

Mugavustoit on minu jaoks jätkuvalt äärmiselt kohmakas ja üldse mitte selle tähendust õigekõlaliselt edasi andev eestikeelne väljend maailmakuusla "comfortfoodi" kohta. Ma tean, et on ju sama tähendus, aga sõna mugavustoit peale ei tule kuidagi tahtmist selle roa peale end kerra kerida, midagi mõnusat lugeda-vaadata, sööki nautida ja maailm ongi parem. 

Kui nüüd eelmist lauset vaadata, siis on see ikka pöörane, mis võim toidul on. Ja ma tean, et paljude jaoks ei ole see üldse nii ja süüa külmal talveõhtul vorsivõileiba ongi täiesti okei. Aga minul ei ole. Mulle meeldib kokata ja mulle meeldib toitu nautida. Kohati selgelt liigagi. 
Mis aga teeb selle roa eriliseks siin, on tõsiasi, et see on tavapärasest mugavustoidust väga kaugel. Tavaliselt on need ju ikka midagi koorest ja tummist, pasta või hautis. No selline talvetoit ikka. Aga mis teha kui kevadel-suvel kerra on vaja? Vot siis on minul vaja ahjukartulit, aga mitte niisama tavalist, vaid lõõskava kõrbepäikeseloojangu karva maguskartulit, mis täidetud erksa ja säriseva köögiviljasalatiga, mille hapukas kaste tasakaalustab ideaalselt kohati suhkrumagusat bataati. Seda kooslust nautides tuleb juba ainuüksi värviteraapiast energia tagasi. 
Bataadist olen ma üldse viimasel ajal sõltuvuses ja õnneks on seda juba väga tihti meie riiulitel saada ka. Sellest valmivad ka väga mõnusad ahjukartulid ning kooki isegi saab teha. Aga see täidetud bataat siin on kindlasti minu lemmik. 

Kahele: 
- kaks keskmise suurusega ümaramat bataati
- veerand pead punast kapsast
- pool punast sibulat
- pool pikast kurgist
- 1 avokaado
- 4 kirsstomatit
- peterselli
- ühe sidruni mahl
- 1 tl dijon sinepit
- pipart, soola

Pese bataadid, torka terava noaga mõned augud sisse, et küpsedes niiskus välja pääseks ja küpseta 180kraadises ahjus tund aega, kuni kartul on täiesti pehme. 
Samal ajal valmista salat, hakkides kapsas ja sibul ribadeks, avokaadost ja kurgist lõika kuubikud, tomatitest sektorid. Kastmeks lisa sidrunimahl, sinep, sool ja pipar ning sega läbi. Avokaado lisab sinna omajagu kreemisust. 
Kui bataat pehme, lõika pealt katki ja vajuta laiali. Täida salatiga, peale puista peterselli. Naudi keras! 

4 kommentaari:

  1. Mina ei ole sellist väljendit kuulnud ja comfort foodi kohta kasutan "lohutustoit". Sest minu jaoks on need retseptid alati sellised, mida pakkuda, kui ollakse väsinud, sipa kurb või ootad lihtsalt mõnusat kerasolemise õhtut.
    Comfort on ju ka lohutama inglise keeles.

    VastaKustuta
  2. Lohutustoit, mugavustoit - ühed kohmakad otsetõlked mõlemad.
    Minu jaoks ei seostu comfort food üldse mitte alati kurbusega, vaid hoopis mõnuga - et saab nautida ja mõnuleda kui seda sööd.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...